Paris je t'aime. Parfois

Det finns massa fördelar med Paris, självklart. Cafékulturen, utbudet av allt det där en storstad behöver osv. Men på senare tid har jag insett att jag helst inte tillbringar resten av mitt liv här. Det är helt enkelt inte min favoritstad. Det är bara en stad som alla andra egentligen. Folk springer till tåg och tunnelbana, jobbar och sliter, köper mat och kläder. Livet är inte så annorlunda här. 
   Kanske ser jag inte charmen med det för att jag aldrig drömt om Paris på det sättet som man "ska" göra. Jag har aldrig haft en enorm önskan att hamna här, det bara blev så. Kanske är jag allmänt bitter. Kanske älskar jag Paris mer nästa gång, när jag har ett riktigt liv där. Kanske måste man inte älska Paris. 



Tankar

  • Gabriella Svensson säger:

    Har lite samma känsla typ, har inte direkt någon "dragning" till Paris längre. Känns som vilken stad som helst, inbillar mig dock att man skulle känna annorlunda om man bodde inne i staden, så hoppas att jag kommer tillbaka någon gång för att bo i centrum...

    Svar: Jo, det är nog skillnad när man bor mitt i smeten :) Men Champs Elysées är jag bara allmänt trött på ;)
    Linnea Ringhage

    2013-05-21 | 19:03:25
    Bloggadress: http://fairyfloss.blogg.se/

Dela dina tankar