Konstigt men bra

Det känns konstigt att fylla år så långt bort från sin familj och sina vänner. Men tursamt nog har jag folk här i Frankrike med som förgyller dagen. 
   Ikväll blir det inget födelsedagsparty, dels för att det är heldag imorgon och dels för att jag ska jobba lite extra länge ikväll. Men med tårta, lite presentöppning och två goa ungar tror jag nog det blir mysigt ändå. Och kanske kan man få skypa med familjen sedan. Au pair-mamman var snäll och frågade igår om jag ville att städerskan skulle ta över min tjänstgöring på kvällen så jag kunde göra annat, vilket ju var jättesnällt. Men jag har liksom inga andra planer direkt för min födelsedag så jag sa att jag gärna jobbar. Kanske skulle man ha lite disco med ungarna innan läggdags?
   Men på torsdag ska jag fira ett 6-månadersjubileum, och på fredag ska jag ut på nattklubb(inchalla) så det blir ändå en del firande i veckan. Jag är nöjd. Det känns konstigt, men bra.

Tankar

  • Anonym säger:

    grattis påfödelsedagen frånnoss på Gullpengen. Här fejas det införsofias student, och som krydda kommer hennes extra syster hit frånColorado så det skall bli urkul. Hoppas du får en bra dag . Kram

    Svar: Tack så mycket! Hoppas ni får ett härligt studentfirande!
    Linnea Ringhage

    2013-05-28 | 16:16:09

Dela dina tankar