Kaputt hårtork

Jag tvättade min vinterkappa idag. Dels för att jag hört att det i allmänhet är bra att tvätta kläder innan man lägger undan dem en längre tid. Dels för att den luktar mystisk, av inte helt klar anledning. 
   Det är en kappa jag verkligen tycker om, en armégrön parkas med innerfoder i imiterad leopardpäls. Vinnande i alla lägen. Och för att hålla pälsen fluffig tog jag fram hårtorken när tvätten var färdig... You see where I'm going?
   Allt gick bra till en början, men plötsligt intensifierades hårtorkens värme och den fick någon jävla superkraft. Sedan dog den och efterlämnade en fläckvis knottrig fuskpäls, som skulle bli fluffig och fabulös. 
   Verkligen kul, det var inte alls det dyraste plagg jag någonsin köpt... Så nu är jackan sabbad, hårtorken kaputt och rummet luktar svedd ökenråtta. 

Tankar

  • Amandah - Blogg, Design & Illustration säger:

    Ushdå. :/ det låter ju inte alltför kul. Vilken otur med allt på samma gång.

    2013-05-16 | 09:35:59
    Bloggadress: http://exeggutor.se

Dela dina tankar