Glömde kameran, såklart

Vaknade tidigt(yay) idag eftersom jag skulle på gratis-yoga med Chitai. Kursen hålls på Wanderlust(se bilder nedan) som är någon slags allmän nattklubb/bio/kulturcentra/modeskola. Ganska ball faktiskt. 
   Efter det stack jag till Le Marais med där Ida väntade och där åt vi falafel. Denna underbara rätt som är billig, mättande och god! Och som serveras allra bäst i just Le Marais. Då konstaterade jag att jag glömt min kamera hemma i morgon-brådskan. Annars brukar jag släpa med den överallt, utan att ta särskilt många kort(om ens några). Men idag av alla dagar, när det fanns massor att fotografera glömde jag den. 
   Efter vår måltid vandrade vi längs Seine till  l'île de la Cité, där vi satte oss längst ut på udden och njöt av att höra vågskalp typ. Och sedan skulle vi se Frihetsgudinnan. Det var då vi sprang in i Manif pour tous.Så promenaden kändes genast lite längre. Tillslut kom vi fram, såg Frihetsgudinnan och var nöjda men kaffesugna. Så vi tog metron  till Saint Germain des Près och där hittade vi dessutom ett Ben&Jerry's-café! Sedan blev det kaffe också, gött! 
   För en gångs skull var det ganska fint väder och när vi skulle hitta en metro för att komma hem hittade vi alla mysiga gator i området som vi missat innan.
    Så dagen var full av foto-tillfällen, men jag hade ingen kamera.








Tankar


Dela dina tankar