De förra två veckorna

Så, under den där tiden som jag inte bloggade så mycket så har jag gjort annat. Dels var jag i Stockholm för två fantastiska strategidagar med Riksorganisationen Popkollos styrelse. Jag hann dessutom med att hälsa på min moster som fick en liten bebis för 3 månader sedan. Typ bästa dagen i mitt liv när jag fick sitta en hel eftermiddag med denna goa, mjuka varelse i mina armar. Och ja, styrelsen fick massa bra uträttat också. Men bäst var bebisen. 
    Sedan jobbade jag två heldagar, 29e och 30e maj då barnens lov började. Det var inget särskilt, bara vanliga helt okej heldagar utan några större problem. Men på onsdagen tog jag ledigt för resten av veckan för då kom min underbara familj på besök! Mamma hyrde en lägenhet så att vi alla kunde bo tillsammans, äta mysiga frukostar och umgås. Lite flängande runt i Paris blev det också såklart med de där obligatoriska sevärdheterna och några specialare(typ marknaderna vid Porte de Clignacourt och Barbès som är två av mina favoritplatser). 
    Tidigt på måndagsmorgonen skildes vi åt, familjen åkte hem till Sverige och jag tog tåget till halvön Giens där jag tillbringade 4 ganska sega dagar med min värdfamilj. Det må vara otacksamt men det var så mycket annat jag hade behövt göra än att sitta och titta på havet att det var svårt att koppla av. Men vädret var underbart så jag fick lite bränna i alla fall. 
   Torsdag till söndag förra veckan var jag ensam i huset. Jag träffade pojkvännen, åt algeriskt bröd med nutella hos min kompis från Vietnam och gick på bio med Ida. Ett allmänt lugn genomsyrade dessa 4 dagar, men idag är det måndag och det verkliga livet börjar. Och min mamma påminnde mig precis om att imorgon har jag bara 2 månader kvar i Frankrike för denna gången. 2 månader är ju ingenting!
 
 

Tankar


Dela dina tankar