Ekonomin i stort

Fett minus med att vara ledig är att man spenderar mycket mer pengar, speciellt när man inte håller sig i huset. Man köper en Starbucks-kaffe där, en biobiljett där, tar en liten shoppingtur, köper middag, tar en glass, åker fram och tillbaka med engångsbiljetter. Ja, det bara flyger pengar och alla mina tågbiljetter är slut.
   Och för att göra saker och ting lite svårare så har jag ringt så mycket(speciellt till ett visst nummer som jag helt enkelt inte kan sluta ringa *fnissar som en liten flicka*) så idag fick jag reda på att min mobilräkning ligger på ca 37 euro denna månad. 10 euro betalar alltid familjen, men 27 euro får jag alltså betala själv.
   Normalt sett är detta inget problem, jag kan unna mig biobesök osv. annars. Men nu är mitt sikte inställt på en Bollywood-danskurs som kostar 150 euro, plus att jag måste ha ett läkarintyg(det behöver man för de flesta sporter och fysiska kurser i Frankrike) och eftersom jag inte har mina sjukförsäkringspapper helt i ordning så kommer det kosta mig bortåt 35 euro att gå till läkaren för att få det.
   Så kursen kostar mig ca 185 euro. Imorgon får jag 160 euro, två veckors lön(fast jag inte jobbat). Det blir till att lägga upp en plan.

Tankar


Dela dina tankar