Två omgångar matinköp

Idag var det en stor dag, H skulle ta skolbussen för första gången! 
   Detta gjorde att jag kom iväg till mataffären ännu tidigare än vanligt, redan kl. 10 var jag hemma igen. Jag kände mig duktig som hade införskaffat allt jag kunde komma på skulle behövas i matväg. Men så kommer jag hem, och hittar en INKÖPSLISTA från min au pair-mamma. Som hon inte berättat för mig om. Oftast brukar jag ju inventera lite själv och fylla på inköpslistan själv.  
   Jaha, det mesta hade jag redan köpt men vissa saker, som en speciell sorts ost och ett extra paket bröd hade jag missat. Så det var ju bara att åka tillbaka och handla lite till. Och sedan åka till bilverkstaden för att boka tid till reparation. Som tur var behövde jag inte sköta snacket, mekanikern hade telefonkontakt med au pair-mamman. Jag vet inte ens vad som är fel på bilen riktigt. 

Tankar


Dela dina tankar