Tuta och köra

Bilen var på verkstad, skulle vara färdig 15:30 så jag kunde hämta H i skolan som vanligt. Men när jag kom dit var bilen inte alls färdig, så jag fick köra EN LÅNEBIL. Jag var så rädd, rädd för att komma försent och rädd för att råka lägga i backen eftersom den satt där den riktiga bilen har sexans växel. Den var så annorlunda att köra, på alla möjliga sätt. Och jag som varken är en van, säker eller imponerande förare satt mest och skrattade nervöst och pratade med mig själv på väg till skolan. 
   Dessutom kom jag på att jag glömt ta ut bilbarnstolen till L och sätta i lånebilen. Allt löste sig dock, jag parkerade bilen hemma och hämtade henne med vagn. H bestämde på skolan att han ville åka hem till en kompis, vilket var lite tur. Han hade nog inte varit så glad i att få promenera med mig till L's skola efter att vi kommit hem. 
 

Tankar


Dela dina tankar