Hosta halva natten, slappa halva dagen.

Jahopp, försov mig, igen. 
   Jag lyckas verkligen inte få någon rätsida alls på mitt sovande. Men jag tror faktiskt jag har en liten rätt att skylla på min lånemobil, den liksom stänger av larmen tror jag. 
   Jag var i alla fall uppe i köket kl. 7:45. Med andan i halsen litegrann. Tur att jag bara skulle köra L till skolan, med bil. Då behöver jag inte lämna huset förrän 8:10. Men det kändes ändå lite dumt för au pair-mamman är bortrest, så au pair-pappan var helt ensam med två barn på morgonen. Tyckte synd om stackaren. 
   Efter att ha lämnat L på skolan körde jag bilen till verkstaden i Chatou och tog sedan tåget hem till Le Vésinet. Väl hemma hade jag egentligen några halvviktiga ärenden att göra, men jag tyckte så synd om mig själv som faktiskt legat och hostat halva natten så jag låg mest under en filt på soffan och drack massa te och åt smörgåsar. 

Tankar

  • Anonym säger:

    Hoppas inte det är min hosta du har fått, den sitter i än! Efter en månad och nu har jag dessutom hostat sönder ett revben. Låter skönt va? Krya på dig!

    2013-01-10 | 22:10:39
  • Elin säger:

    Hehe, oj det var jag förresten

    Svar: Haha, later som en fantastiskt härlig hosta! Kanske borde bege mig till ett hypokondriskt franskt apotek alltsa....
    Linnea Ringhage

    2013-01-10 | 22:10:51
    Bloggadress: http://elinnisabella.blogg.se/

Dela dina tankar