Kafka sur le rivage

Japp, nu ska jag läsa en roman på franska. Har försökt en gång innan, när det var obligatoriskt i skolan. Men jag hoppade över omkring 100 sidor den gången och förstod knappt hälften. Men ska jag plugga på Sorbonne är det dags att förbereda sig. 
   När Elin åkte lämnade hon två böcker på svenska till mig, båda skrivna av Haruki Murikami. Jag har läst den ena, Norwegian Wood. Den var skitkonstig, men väldigt bra(måste se filmen nu). Så då återstår den andra boken Elin lämnade kvar, Kafka på stranden. Då tänker jag att jag ska läsa den på franska och ha den svenska versionen som backup. För på det sättet går det mycket snabbare än att slå upp alla ord jag inte fattar i en ordbok. Och så är pocketboken mycket lättare än mitt mastodont-lexikon som jag konkade med mig hit. Det väger liksom 3 kilo säkert. 
   Än så länge har jag läst ett halvt kapitel. Och tittat i den svenska boken ca 1000 gånger. Hoppas det artar sig.
 
(Ska ta en bild på böckerna så ni får se att katten på det svenska omslaget är svart medan den på det franska är vit)
 

Tankar

  • Elin säger:

    Se INTE filmen! Den suger, jag lovar.

    Svar: Okej, tänker se den ändå. Jag måste.
    Linnea Ringhage

    2013-02-21 | 18:27:41
    Bloggadress: http://elinnisabella.blogg.se/

Dela dina tankar