Stockholm och Popkollo

Nästan hela eftermiddagen igår gick åt till att hitta flygbiljetter till och från Stockholm. Jag ska resa dit för ett jätteviktigt möte(jag känner mig viktig) med Popkollo som är den bästa organisationen i Sverige(tänkte säga världen, men då slår nog indiska CSA snäppet högre). 
   I vilket fall var det inte det lättaste att hitta något som passar då jag bara kunde ta fredagen ledig men ska jobba igen måndag morgon "hemma" i Frankrike men inte vet när mötena slutar på söndagen. Jag fick bokat tillslut ändå, och ska åka redan kl.9:45 från Aeroport Charles de Gaulle på fredagsmorgonen. Kommer behöva stiga upp typ 4 eller något för att vara säker på att hinna i tid. För tågen kör ju lite som de vill ibland. Strejkar osv. 
   Nu är det bara bondet kvar som ska fixas, men det får jag ta tag i längre fram i tiden när jag fått kallelsen till mötet tänker jag. Dock är det lite tråkigt att åka till Sverige helgen innan min familj kommer hit. Känns nästan kaka på kaka. Tursamt nog hålls inte mötena i Göteborg. Det hade varit katastrof. 
 
Du har väl sett att det nu går att anmäla sig till sommarens Popkollon? Popkollo är ett musikläger för tjejer i åldrarna 12-18 år. Under en vecka får du prova spela olika instrument, bilda band, skriva låtar, ha workshops med verksamma kvinnliga artister, spela in och spela live. Popkollo finns i åtta olika städer i Sverige och med inrikningarna original, hiphop/rnb, metal/punk, elektro och fortsättning. Anmäl dig på www.popkollo.se.
 
 
 
 

Tankar


Dela dina tankar