Pizza, glass och Tintin

Det blev myslördag med barnen ikväll för föräldrarna är ute på galej(de sa middag, men jag gissar på galej). Det passade jättebra eftersom jag just nu har ca 2 euro över till nöjen(räcker typ till en Cola-flaska) och jag kände att detta var precis vad jag ville ha idag. Sitta ner lugnt och stilla och äta färdig pizza, sedan ta sig en lite burk Hägen-Dazs för att till sist krypa upp med två gulleungar i soffan och kolla på Tintin(på franska, kändes rätt). Speciellt den där lilla treåringen som gillar att mysa och som man kan klappa på huvudet lite är ju bara guld värd när man har varit utan sin familj länge(Parisaren till trots).
    Sedan gick läggningen ganska bra också, alltid skönt när det blir så. Fast man ska väl inte ropa hej... Skäms dock lite över att jag glömde ta L till toan innan hon somnade så det finns en risk att det blir kisspatrull om några timmar. Men samtidigt kändes det dumt att väcka henne när jag väl kommit på det. Hur brukar man göra egentligen? 
    

Tankar


Dela dina tankar