Trevlig middag

Idag blev jag ganska stolt över min middag. Den var kanske inte så speciell egentligen men det var första gången på länge som jag gjorde potatismos och det blev bra! Jag la moset som en krans kring lite stekt köttfärs i en ungsfom och hade lite ost över. In i ugnen en stund bara för att gratinera - jättegott! 
   Tyvärr kan jag ju inte krydda så mycket eftersom H inte gillar kryddor, lök eller peppar(!). Om jag vågade skulle jag haft en massa balla kryddor i köttfärsen men nu fick den bara puttra i lite vatten och tomatpuré. 
    H åt iallafall en stor portion, vilket gjorde mig jätteglad. Det var faktiskt han som föreslog att vi skulle göra potatismos i ugn, vilket glädjer mig. Han var också med och tittade på medan jag lagade maten, och gjorde samtidigt nektarinjuice...(?) Jag tänker att om han är med mer i köket kanske han skulle kunna prova mer mat, om mat blir lekfullt och intressant, inte bara ett måste. 

Tankar


Dela dina tankar