Svenska kyrkan i Paris

Idag var jag iväg på informationsmöte som svenska kyrkan höll i Paris. De har en relativt stor lokal där och har massa aktiviteter. Massa au pairer och andra svenska ungdomar i Paris samlades och bjöds på varma mackor och saft. Sedan skrämde de upp oss om hur farligt Paris är. Underbart. Skit samma.
    De kommer iallafall ha söndagsträffar för ungdomar där de hittar på saker, går på muséer, bakar osv. Men helt ärligt, vill jag spendera mitt år i Frankrike med en massa svenskar? Nej, jag vill träffa fransmän och fransyskor, uppleva kulturen på riktigt, äta den franska maten(osten framför allt).
    Men de svenskar jag har träffat hittills har såklart varit jättetrevliga och jag tänker inte utesluta dem. Det kan vara skönt att snacka svenska, att ha tryggheten. Men veckan som kommer ska jag ta tag i mitt sökande efter franskt folk. Det måste ju gå. Jag träffade massa trevligt(lite för trevligt kanske) franskt folk i Paris när jag tågluffade.
    

Tankar


Dela dina tankar