Stuvad potatis utan lax

Till lunch ville jag använda potatisen som legat ett tag. Men eftersom H säger sig hata kokt potatis var jag tvungen att tänka ut något annat. Stuvad potatis visste han inte var det var, så jag sa att det provar vi då. 
   Jag hade ett recept ur "Vår kokbok". Men jag hade inte alls så mycket potatis som i receptet, så jag fick improvisera med mängden. Men det har jag verkligen blivit mycket bättre på sen jag kom hit och började laga mat varje dag, att improvisera. Så mina stuvade potatisar blev faktiskt riktigt bra! Kanske lite överkokta, men det gör ju inget, det ska ju vara mjukt och krämigt när det är stuvat tycker jag. 
   Till det tänkte jag ha rökt lax som jag var och handlade i fredags. Men när jag öppnade paketet insåg jag att jag tagit fel, det var forrel(vem ställer forrelpaketet precis vid alla laxpaketen i affären?).
    Nervös direkt. Skulle H gå med på att äta det här? Jag kunde inte göra mycket mer än att försöka, och tursamt nog tyckte han att det var bättre än lax! Och den stuvade potatisen tyckte han också om! Och han tog lite hericots verts på sin tallrik för att dekorera! Vad hände där? Han har sagt flera gånger att han hatar hericots verts. 
   Ännu en lunch avklarad, bara ca 300 kvar eller så. Framgång. 

Tankar


Dela dina tankar