Poolparty med au pairer, svenskar och massa barn

Idag föjde jag med familjen på poolparty! Festen hölls hos en familj med svensk mamma och holländsk(?) pappa i Villennes sur Seine, ett litet samhälle ännu mer västerut från Paris än Le Vèsinet där jag bor. Att åka dit tog ca 20 minuter från vår lilla stad.
Allt som allt var det säkert sex familjer med barn så det var en hel del stojande i poolen. Tre andra au pairer var där, bland andra värdfamiljens såklart. Jag var inte officiellt "on duty" så jag kunde lära känna tjejerna (nepp, inga manliga au pairer) och ha riktigt trevligt. Vi bor alla på lite olika platser i Paris-området men det är lätt att ta sig fram egentligen med tåget eller bilen. Vi bestämde oss för att äta lunch imorgon tillsammans i Paris, i Marais-kvarteren som är de gamla judiska kvarteren i staden och är jättemysiga. Jag har varit där som turist två gånger och stormtrivs.
För övrigt är det en ganska konstig känsla att sitta i en fin trädgård i en fin förort som ser ut som en saga (eller förväxlar jag bröderna Grimm med Desperate Housewives?). Hur som helst är det mycket vacker här i de små byarna. Jag kan inte fatta att jag ska bo här i ett år framöver. Förhoppningsvis blir det fler sådana häringa tillställningar.

Tankar


Dela dina tankar