Picknick och tvätt

Idag samåkte H med en granne till skolan, vilket han kommer göra varje torsdag, så jag behövde bara få L till skolan. Jag måste skamligt nog erkänna att jag tog bilen för den 10 minuter långa färden, men jag har inte lärt mig barnvagnen ännu. Efter det gick jag på marknaden på Place des Charmettes som ligger precis i närheten av huset där jag bor. Jag köpte bananer och persikor, jättegoda!
    En mysig sak när man handlar på marknaden är att de frågar om man vill ha frukt som man kan äta idag, eller om man vill ha frukt som inte är riktigt mogen som kan förvaras några dagar. Och så får man jättegoda smakprover! Bitar av nektarin, plommon och jordgubbar. Mums! Himla trevligt folk!
   Efter marknaden gick jag till ett bageri precis intill och köpte två croiassanter som precis kommit ur ugnen. Mina första croiassanter sedan jag kom hit(fail). Anledningen till allt detta var att jag var skulle på picknick med några andra au pairer från min lilla by, alla från olika länder. Det var lite kallt men mysigt, vi satt i Les Ibis som är en liten park här i Le Vèsinet. Men sedan frös vi, så vi tog en kaffe på ett café. 
    Jag har försökt hitta brevpapper idag så att jag kan börja skriva brev till min nära och kära, men alla små butiker har så konstiga öppettider. Jag får göra ett nytt försök imorgon. 
    Idag har jag tvättat min tvätt också, för första gången. Vi får se hur det har gått, jag måste säga att jag är lite nervös eftersom jag inte tvättar så ofta annars(bortskämd) och maskinen är ju dessutom lite mer avancerad än jag är van vid.
Hos bagaren
 

Tankar


Dela dina tankar