... och så går det uppåt.

Vilken underbar dag jag hade med barnen igår! Det var tufft, det var stressigt ibland, men det var värt det. Jag kännner mig så mycket bättre nu, mil ifrån hur jag kände mig i måndags. På morgonen tog jag RER(tåget) med barnen och au pair mamman till tandläkaren i Paris. På tillbakavägen hoppade au pair-mamman av i La Defense för att gå till jobbet och jag åkte de resterande stationerna hem med barnen. H hade studiedag, så det var därefter heldag med båda barnen. 
   Lunchen åts med god aptit, och jag var lycklig. Därefter hade H pianolektion med en lärare som kommer hem till oss så jag kunde plocka undan efter lunchen och leka med lilla L i lugn och ro. Men sen blev det bråttom till tennislektionen som börjar 14, en kvart efter pianolektionens slut. Det blev stressigt då vi inte hittade tennisracket, men ca 13:55 satt vi i alla fall i bilen och gasade iväg. Som tur var var det första tennislektionen för säsongen, så vår sena ankomst märktes inte eftersom det var lite inskrivningar och sådant. H skickades in på tennisbanan och jag körde iväg med lilla L till (mitt älsklingsställe) Monoprix. Barnen äter nämligen mängder med mackor, så brödet behövde fyllas på(jag köpte två brödpåsar, en är redan slut). 
   Att backa ut från min illa valda parkeringsplats var dock inte så lätt, jag körde in i ett (dumt placerat) träd, inte så att det var någon fara men det tog ett tag innan jag kom ut. Följaktligen blev jag sen till hämtningen av H. Men han var glad ändå(!). 
   Eftermiddagen spenderades med lite lek, fruktstund och pysselstund då vi satt och gjorde egna illustrerade böcker. H skrev om en snigel som skulle från Sverige till Paris. Jag skrev om en pojke som bara åt pannkakor med ketchup(*hint hint*). 
   Till middag gjorde jag det enkelt för mig, färdiga pommes i ugn och stekt kyckling. Fatta vad glad jag blev när H frågade om vi kunde ha mysmiddag framför TVn! Så han ringde sin pappa som gav oss tillstånd och vi tittade på franskt barnprogramm medan vi doppade pommes i ketchup. 
   Speciellt för dagen var att mina au pair-föräldrar var iväg på opera, så jag fick ha barnen hela kvällen också. 
   Efter lite läxläsning spelade vi fotboll, något av en tradition numera. Jag gillar det, barnen blir lite trötta osv. så det är lättare att lägga dem. Lilla L krånglade lite vid läggdags men insåg snart att hon var trött så vi läste Alfons Åberg och sjöng "Lille katt". Jag läste högt för H också, i nästan en halvtimme. Han kunde dock inte somna utan smög upp och la sig i föräldrarnas säng vid 21:30, (45 minuter efter läggdags). 
   Jag satt nere i mitt rum med dörren öppen och lyssnade efter ljud, men det var tyst tills jag somnade. Fin dag,  barnen är underbara, jag trivs. 
 
Klicka på länkarna i inlägget för att komma till relaterade inlägg

Tankar


Dela dina tankar