Mys i Paris

Idag har jag varit i Paris för första gången sedan jag kom hit, tredje gången för mig totalt. Jag mötte upp au pairer jag träffade igår för lite lunch i de härliga Marais-kvarteren. Jag fick även träffa två andra svenska au pairer som jag inte mött tidigare. Det är verkligen ett gött gäng med tjejer. 
   Det är väldigt skönt att träffa andra au pairer och prata om barnpassning, värdfamiljer och om livet som ny i Frankrike. För mig är allting väldigt nytt och jag behövede prata av mig. 
   Det var således även första gången jag tog tåget till Paris från Le Vèsinet, vilket gick smidigt förutom att jag fick tänka lite när jag skulle köpa biljett. Jag måste bestämma mig för om jag ska skaffa månadskort eller åka på kuponger. Antagligen blir det helgerna som spenderas i Paris, så det är inte säkert att ett månadskort lönar sig.
   Tiden går snabbt, det är redan sent och jag ska ha heldag med barnen imorgon. Längtar redan till nästa helg (om man får vara så elak), då blir det säkerligen Paris igen!
 
 

Tankar

  • Gabriella säger:

    Det finns, vad jag vet, ett helg och lov-kort där du kan åka obegränsat på helgerna och skolloven. Tyckte iaf jag såg det när jag skaffade mitt kort innan idag :)

    2012-09-02 | 22:22:59
    Bloggadress: http://parisaupair.blogg.se

Dela dina tankar