Jag är bra på att göra bort mig.

Idag gick förmiddagen bra, H var i skolan vilket betydde att jag bara hade lilla L (så mycket enklare med bara ett barn!). Men eftermiddagen gick sämre. 
   Efter att ha lämnat L hos au pair-mamman på skolan där hon ska börja på torsdag för ett "öppet hus"-besök skulle jag ensam köra till Lycée International för att hämta H. Jag kom fram, parkerade på franskt manér(det vill säga rakt upp i refugen) och väntade med alla andra föräldrar på att barnen skulle komma ut. Att hämta på skolan är ett kapitel helt för sig självt på grund av det franska sättet att handskas med 270 barn som ska hem, men det var inte poängen här.
    Jag hittade H och vi gick mot bilen. Då har någon (säkert italienare) kört upp med sin bil på refugen, precis brevid mig. Min och H's dörrar var helt inlåsta. Så jag fick knöka mig in från andra sidan, och han hoppade in genom bagaget. "Jaja"tänkte jag, "det här löste ju sig". Men på motorvägen tillbaka upptäcker jag att bilen dessutom kört på min sidospegel! Den är inte trasig, men har blivit böjd på ett sådant sätt att det inte går att se något på vänster sida! Det var riktigt läskigt. 
   Självklart körde jag dessutom fel på tillbaka-vägen (2 gånger) och nu vill H ta bussen till och från skolan istället (true story). 
   Som grande finale lyckades jag rycka av handtaget till kylskåpsdörren när jag plockade undan middagen. Skjut mig. 
 
 
Dagens franska ord är manier och manièrePå svenska har detta blivit manér. Manier[manje] betyder handskas med, manövrera, men kan också vara slang för att röra på påkarna, rappa på. (Te manie le popotin [tö manj lö popotän])
Manière [maniär] betyder sätt eller vis, uppträdande, fasoner.

Tankar

  • Gabriella Svensson säger:

    Jag mår så mycket bättre när jag läser det här, för jag känner mig inte lika hopplös då :) Inget menat mot dig, men skönt att veta att någon annan känner likadant!

    Svar: Jag förstår vad du menar ;)
    Linnea

    2012-09-04 | 20:30:45
    Bloggadress: http://fairyfloss.blogg.se/
  • Käraste Syster säger:

    Linnea! Hur klarar du ens att gå utan att snubbla över dina egna fötter? Hoppas att du mår bra! pussar pussar och massa fler pussar på dig!

    Svar: Jag vet inte, jag överlever på ren karma ;)Pussar och kramar tillbaka!
    Linnea

    2012-09-05 | 11:29:49

Dela dina tankar