Hemlängtan eller något

Nej, idag var ingen rolig dag. Till att börja med iallafall. Jag försov mig och vaknade 20 mminuter innan jag skulle köra iväg H till skolan. Dessutom var vattnet avstängt på grund av en läcka, så jag kunde inte tvätta ansiktet eller något och kände mig extremt ofräsch. I alla fall kom jag iväg med H och skulle plocka upp skolkamraten R på vägen eftersom vi idkar samåkning. Men självklart insåg jag efter en stund att jag faktiskt inte alls hittade vägen dit, utan fick ringa min au pair-mamma som bestämde att vi  körde tillbaka, hämtade henne och lilla L vid hemmet och så fick hon köra till R. Detta resulterade såklart i en rejäl försening, massa stress för mamman och magont för mig. 
   Barnen kom in genom porten i tid, vi klarade oss, men jag mår dåligt. Jag vill inte göra fel, jag vill vara Supernanny. Det var ett onödigt fel, ett dumt fel. Jag borde ha kunnat vägen. Istället för att underlätta för familjen känns det som att jag förstör och försvårar. Och när jag satt där i den väldigt franska bilkön, och var trött och hungrig, undrade jag om detta är hur året kommer se ut. Bilkö, diska, laga mat, bråka, diska. 
    Det finns mycket roligt att göra också, självklart. Helgerna är underbara! Paris och Le Vèsinet är jättevackra platser och jag vill inget hellre än att bo här, prata franska och äta baguette. Men jag kanske var dåligt förberedd. Kanske borde jag ha valt ett annat sätt att uppleva Frankrike på. Kanske är det den nalkande storförkylningen som talar. Jag känner på mig att jag kommer bli sjuk, snart. Jag vet inte hur vi löser det. Jag får se. 
    Tur att man har en mamma man kan ringa när det är tufft. Jag saknar familjen, men jag vill inte hem, inte ännu. Jag ska försöka lite till. Det går upp och ner hela tiden, nu råkade det gå ner. Snart går det upp igen. 

Tankar

  • Elin säger:

    men vet du vad, alla känner så där ibland! jag har känt så flera gånger. upptäckte en buckla i bilen tidigare idag, tänkte med en gång igenom varenda gång jag kört och försökte komma på om det var jag som hade orsakat den. kom fram till att nej, det kunde inte vart jag. alla har dåliga dagar!!!

    Svar: Du har så rätt, och idag känns det redan mycket bättre. Tack!
    Linnea

    2012-09-17 | 21:04:40
    Bloggadress: http://elinnisabella.blogg.se/

Dela dina tankar