Fransk film

Fredagen var ganska lugn, förutom att jag skulle storhandla. Det tog ett tag, speciellt då jag inte hittade i affären(sprang minst 30 varv runt samma hyllor), dels för att man verkligen vill handla rätt när man handlar åt någon annan(tänk om man köper fel toapapper liksom!), dels för att inköpslistan inte var indelad efter butikavdelningar utan  efter måltid(så jag fick ju gå tillbaka till fruktavdelningen x antal gånger) och slutligen, dels för att jag hade L med mig som antingen sprang iväg, stod ivägen för mastodont-kundvagnen eller grät och ville hem. 
   Eftermiddagen förflöt dock smärtfritt, H tyckte om middagen och au pair-mamman kom hem tidigt. Dagen avslutades med gratis utomhusbio. Ellen och jag tog med oss en liten flaska vin, ost och filt och ansträngde oss(nåja) för att förstå, vilket var omöjligt eftersom vi var ca en halvtimme sena och filmen var väldigt fransk. Men svordomarna förstod vi!
 
Osten kanske ser äcklig ut men den var god!

Tankar


Dela dina tankar