Obehagligt men spännande frisörbesök

I somras när tågluffen förde mig och min kära vän till Paris snackade vi med en fransman på gatan utanför Monoprix. Han visade sig vara frisör och gav mig sitt kort när jag nämnde att jag skulle flytta till Paris-området senare i år. Så idag åkte jag dit, lockad av det billiga priset mest (15 euro enligt visitkortet). 
   När jag kom dig var salongen låst, men en lapp hänvisade till ett nummer man kunde ringa. Så jag ringde, fick vänta ett tag och blev sedan insläppt till den minsta och stökigaste frisörsalong jag någonsin besökt. Han började med att tvätta mitt hår och det första jag tänkte var "Putain, nu får jag säkert betala extra för det!". Sedan slängde han upp allt håret i en stor kalufs rakt på hjässan och började klippa lite godtyckligt hipp som happ. Det andra jag tänkte var "Merde, nu förstör han mitt hår". 
   Vi började snacka lite(han kände inte igen mig från i somras) och kom in på mitt jobb här. Han berättade då att han själv hade två barn som han behövde hjälp att passa för frun var in Marocko. Jag lovade att hålla utkik efter någon som skulle vilja jobba(korsade fingrar). 
   Sedan kom vi in på min nationalitet. Han hade aldrig haft en svensk i salongen berättade han. Konstig sak att kommentera? Sedan frågade han om jag någon gång hade gått ut med en utlänning(ja, han använde det franska ordet för utlänning). Sen sa han att om han inte vore gift skulle han bjuda ut mig.
   Där gick det lite långt tycker jag. Han är minst 35.
    Han avslutade klippingen med en jerseylicious föning som gjorde att jag inte såg klok ut. När jag skulle betala mina 15 euro räckte jag fram en tjuga men stackarn hade inga femmor så jag fick en tia tillbaka. Han ville att vi skulle träffas igen och diskutera ljusa slingor, jag sa kanske och gick iväg till tåget med mina sparade 5 euro och luvan uppdragen. Typiskt frisörer att flirta när frugan är i Marocko. 

Tankar

  • Systra Di säger:

    Haha! Hoppas på bild! :) Saknar dig! PUSS

    Svar: Saknar tillbaka! Lugna mamma åt mig när hon läst detta ;)
    Linnea Ringhage

    2012-10-04 | 17:25:00

Dela dina tankar