Mix

Jag och Maria bestämde oss för att försöka oss på att hitta en nattklubb i Paris. Efter lite googlande bestämde vi (jag) att vi skulle åka till Mix, precis vid Gare Montparnasse. Klubben ligger under marken och har en yttepytteliten entré som består av en dörr och en stor skärm som annonserar ut klubbens agenda. Men när vi klev upp ur metron fattade vi ju inte att det var ingången, det såg mer ut som en reklamtavla. Så vi gick runt en bra stund och letade. Sedan insåg vi vårt misstag och skrattade. 
   Vi bestämde oss ändå för att inte gå in direkt utan tog ett glas vin och en liten matbit på en närbelägen resturang. Sedan fick vi skynda tillbaka för att få komma in gratis(flickor kommer in gratis innan kl.1). Vilket vi gjorde. 
   Det var ett helt okej ställe ändå. Kvällen till ära var det DJ-tävling och därför var musiken mycket bättre än vad jag förväntade mig. Lite blandat i ålder, men de flesta var ungdomar. Baren var dock det löjligaste jag skådat. Man kunde köpa antingen läsk med alkohol, juice med alkohol eller redbull med alkohol. Eller bara alkohol. Eller bara läsk. Och allt serverades i plastglas. En vattenflaska kostade 10 euro. Precis som allt annat. Förutom redbull med alkohol som kostade 13. Det fanns inga drinkar överhuvudtaget (jag räknar inte mojito-mix som en drink). Lite B.
   För övrigt kan franska ungdomar inte dansa så väldigt imponerande. Jag och Maria visade hur det går till. Punkt. 
 
4 av 5 toasters. Kanonkul.
   

Tankar


Dela dina tankar