Lagom tisdag

Igår var en lagom tisdag, på alla sätt och vis. Jag fick uträttat en del, kände mig pigg och glad mest hela dagen egentligen. 
   Den senaste tiden (öh, tre dagar) har jag kunnat gå upp när klockan ringer. Jag känner mig inte alls lika död. Och så har jag tagit som vana att äta havregrynsgröt på morgonen, jag inbillar mig att det hjälper mot morgontrötthet. 
   I vanlig ordning som sig bör om tisdagarna gick jag med Louise i vagnen till den lilla katolska skolan hon går i. Sedan gick jag hem, slängde in en tvätt i maskinen, drog på mig joggingskorna och tog en min lilla tur runt Grand Lac des Ibis. När jag kom tillbaka tog hämtade jag portmonän och gick direkt en promenad till marknaden för att köpa frukt. Kände mig hurtigast av de hurtiga när jag klev in på Monoprix i joggingkläder för att köpa nagellacksborttagning. 
   När jag duschat var det dags att ta sig in till Paris för att möta Angela och äta lunch. Jag försökte även hitta en klänning jag sett på MANGO's hemsida som jag tänkte ha när jag åker hem i mitten av november, utan framgång(kan även tilläggas att franska butiksbiträden inte är de mest sympatiska). Lunchen var lyckad, god mat, god baguette och trevligt samtal kring alla en au pairs bekymmer. 
   Efter en titt i second hand-butiker, take-away-kaffe och en stunds beundran av Hotel de Ville var det dags för mig att ta metro och tåg hem och fixa mellanmål till två hungriga barn. 
    Jag kom fram till H's skola senare än vanligt men hade tur och fick en plats, kunde hämta honom och köra vidare för att hämta Louise. 
    Till middag gjorde jag hamburgare. Eftersom det inte fanns hamburgerdressing i kylen bad jag H hjälpa mig att göra en egen dressing. Han ville blanda yoghurt, crème fraiche och kanel.Sagt och gjort, jag åt hamburgare med kaneldressing. Jag är glad så länge han intresserar sig för mat. 

Tankar


Dela dina tankar