Inga inbrott hittills

Jag blev väckt mitt i natten av att min au pair-mamma kom in i mitt rum och sa att polisen var i huset.
"Hum? Va?"
"Inbrottslarmet har gått, har inte du hört det?"
   Nej, verkligen inte. Och på morgonen fick jag veta att larmet ljudit flera gånger utan att jag vaknat alls. Tung sovare eller bara kraftlöst larm?
   I vilket fall har inget inbrott konstaterats, troligtvis var det en tvestjärt som satt igång larmet. Men familjen har utsatts för inbrott tidigare, så de var självklart oroliga. Jag sov genom det hela som en gris. Jag kännde mig jättedum när min au pair-mamma berättade allt detta för mig och allt jag kunde göra var att nicka. Hela livsstilen med larm, kodlås till trädgårdsgrinden, staket, häckar och insysnskydd överallt ligger så långt bortanför vad jag känner till. Jag låser ju inte ens dörren när jag går och lägger mig på kvällarna hemma i min friggebod. 

Tankar


Dela dina tankar