Falafel



 
 
Idag gjorde jag falafel till middag. Au pair-mamman köpte arabiskt bröd på vägen hem som vi lade de små  bullarna i(fast jag tyckte mer det såg ut som stora vete-tortillas). Jag blev ganska stolt över dem, de var luftiga och saftiga och smakade gudomligt(inte för att skryta). Hemma har jag bara ätit korvmoj-falafel, så detta var sjävlfallet en uppenarelse. Kanske till  och med godare än falafeln jag åt i "Little Istanbul" (Kreuzberg, Berlin) i somras. 
   Min tanke var ju att detta kunde vara en proteinkälla för lilla L vars kost inte är särskilt balanserad, men istället satt hon och lekte med sin arab-tortilla och några gurkbitar. Kanske kan jag få henne att smaka en bulle under lunchen imorgon då det bara är hon och jag och inte tusen andra saker som stjäl fokus från ätandet. 
    Denna veckan har för övrigt blivit något av en fest-vecka i matväg. 

Måndag: Fiskpinnar(okej, inte så glamouröst)
Tisdag: Hamburgare
Onsdag: Pizza
Torsdag: Falafel 
Och imorgon väntar vårrullar med ris. Lite dåligt planerat av mig eftersom vi kommer hem sent från H's simmning och vårrullarna och riset inte kan lagas i förväg(det blir inte gott i alla fall). Men vi har ju tid, det är trots allt fredag. 
 

Tankar


Dela dina tankar