Att sova middag

På onsdagarna ska  jag se till att L får sin middagslur vid lämpligt tillfälle. Men det är inte det lättaste. Dels är hon alldelses uppspelt hela tiden och dels händer det saker typ hela dagen som gör att jag inte hittar någon bra tid för henne att sova. Hon är inte den enda som behöver paus, jag hade gärna haft lite tid för mig själv för att dricka kaffe eller läsa när H är på tennis. Men i stort sett ser våra onsdagar ut såhär:
 
8:00 Jag kör H till skolan, lilla L får följa med
 
9.00 - 9:30 Hemma igen från skolan, beronde lite på trafikläget. Jag plockar undan från frukosten, förbereder eventuellt lunchen och försöker syssetsätta lilla L med modellera, vattenfärger eller liknande pyssel. 
 
11:15 Iväg till skolan igen för att hämta H. Om vi kommer fram tidigt kan L få leka på gräsmattan framför skolan ett tag. 
 
12:30 Hemma med H och L, äter lunch så snart som möjligt
 
13:00 H's pianolärare anländer, jag diskar och leker med L på övervåningen
 
13:45 Pianoläraren går, vi kastar oss in i bilen och åker den korta biten till tennisträningen för att lämna H.  
 
14:10 Tillbaka med L igen, leker (här skulle det vara perfekt om hon kunde somna på en gång och sova i 40 minuter)
 
14:50 Dags att hämta H på tennisträningen. Efter hemkomst skall barnen helst aktiveras med något kreativt för att slippa kaos
 
16:00 Fika med frukt, macka och kanske yoghurt till barnen, kaffe till mig (viktigt)
 
17:00 Antagligen dags att laga middag, beroende på vad som är planerat. 
 
18:00 - 18:15 Snabb middag
 
18:15 Väntar på att föräldrarna skall komma hem, barnen springer runt och jag diskar och städar i köket.

Tankar


Dela dina tankar