Supernanny

Jag bestämde mig för att ta igen mig lite denna morgon, min sömnrutin har inte hållt i sig(jag slarvar). Så efter att jag kom hem från att lämnat L så tog jag en skål med flingor(hade hoppat över frukosten tidigare) och satt mig ner för att titta på Supernanny på Youtube. Jag älskar att kolla Supernanny, jag har kollat på det i många år, tillsammans med min familj, i soffan, med en kopp te. Och så brukar vi diskutera alla fel föräldrarna gör, haha!
   Igår var det lite frustrerande för mig,  för jag brukar nästan alltid få lilla L att äta sin mat genom att helt enkelt inte låta henne lämna bordet om hon inte gör det. Men igår kom au pair-mamman hem till middagen och när L inte åt sina ärtor eller sin fisk blev det en massa kompromissande. "Om du äter detta får du vaniljyoghurt efteråt", "Smaka bara en liten bit", osv. Det slutade med att L ändå bara åt pasta och fick sin vaniljyoghurt, Och det tog nästan en timme.Verkligen en av de mest frusterande situationerna, när jag känner att jag hade gjort det bättre men samtidigt kan jag ju inte säga det till föräldrarna. Jag är ju bara anställd. 
   Kan inte Supernanny komma hit?

Tankar


Dela dina tankar