Onsdag, igen. Ser fram emot stundande fröjder istället.

Idag har inget särskilt hänt direkt, vanlig lång onsdag bara. Men Maria kom hit på lite förmiddags(morgon)-fika vilket var mycket uppskattat av både mig och lilla L. Fastän man kanske inte riktigt kan ha ett normalt samtal när man har en 3-åring intill som vill visa plåster, leksaker och måla med tuschpennor. Om jag får bestämma är det såhär min mammaledighet ska se ut  när det blir dags(jag tänker alldeles för mycket på framtiden, kan inte vara hälsosamt), fika, mys, matlagning. Det är allt jag begär. 
   Imorgon är det stora allvarliga dagen. Då ska jag städa, tvätta och göra riktigt fint i mitt rum så det är trevligt och energigivande(istället för nuvarande energisugande) när jag kommer hem från Sverige på måndag. För jag ska ju faktiskt hem och sova i mina egna lakan och äta mammas mat och mysa med familjen och hälsa på friggeboden och gå på Göteborgsoperan som världens stoltaste storasyster och äta söndagsfrukost och träffa kompisar... och alla har varnat mig för att tiden kommer flyga iväg. Det kommer den säkert göra. 
   Jag ska packa färdigt också, min packning är halvklar. Måste bara bestämma vad jag ska ha på mig hemma. Det är så skönt att åka hem, det räcker att packa i en större handväska. Jag köpte en på marknaden i Porte de Clignacourt i helgen. Älskar det stället. 

Tankar


Dela dina tankar