Dubbel helg

Au pair-familjen åkte till London tidigt i torsdags så jag var ledig och hade huset för mig själv hela helgen. Dock fick jag rycka ut på torsdagsmorgonen och hämta min au pair-mammas telefon som hon glömt i bilen som de parkerat vid Gare de Nord i Paris. Egentligen skulle jag promenerat med Elin i Saint Germain en Laye, men hon var snäll och åkte efter mig till Paris och så drack vi kaffe. Jag fick iallafall promenerat mellan Gare de Nord och Les Halles. Och då slog något mig. VARFÖR HAR INGEN SAGT ATT DET LIGGER ETT FUCKING LITTLE BANGALORE BAKOM GARE DE NORD?! Fatta lyckan som uppstod när jag såg saris, smycken och Bollywood-dvder!
    I vilket fall var det en mycket trevlig fikastund på Starbucks, varpå vi tog en runda i Forum des Halles och åt lite lunch. Efteråt så tog vi tåget hem till mig, drack mer kaffe  och gjorde middag tillsammans (smaklös tortellini förvisso). Det var otroligt avkopplande att äta middag hemma utan skrikande barn, flygande grönsaker eller massa spring. Bara sitta ner, äta, prata. Lyx!
    Sedan blev Elin ivägskickad för jag skulle fräscha upp mig och åka till Paris ännu en gång för att träffa en hemlig fransos som jag mötte på nattbussen förra lördagen. Jag var såklart lite ängslig inför att bli drogad och styckmördad, men det blev jag inte utan hade istället en trevlig kväll med lite pizza(som han hällde majonäs på, WTF?!) och lite öl(som han spillde på min bästa väska, WTF?!). Det var så trevlig att jag inte var hemma förrän kl. 4. 
   Dåligt planerat av mig eftersom jag bestämt med Elina att vi skulle till Versailles och spana in slottet. Vi gick in gratis på grund av vår ringa ålder, men hade vi betalat vet jag inte om jag vart så nöjd. Kanske var vi lite för stressade för att verkligen få ut det mesta av besöket. Vi behövde nämligen bege oss hem och göra oss iordning för fest. Temat på denna hemmafest var 50-, 60-, 70-, och 80-tal. Kanske 10 procent av festfolket var i kostym. Jaja, jag hade snyggaste 60-talsmejken. Jag träffade massa sjukt folk, fick visitkort av en tatuerare, snackade med en knarklangare, svor på finska och hittade en fransman som kunde svenska. Älskar random grejer! Ganska tidigt stängde festen dock ner(problem med polisen fattade jag det som) så vid 2 någonting väntade jag på nattbussen utan byxor(det bör tilläggas att jag även anlände till festen utan byxor, så det inte blir några missförstånd). 
   Resultatet blev en rejäl förkylning som fick hela min kropp att värka på lördagen varför jag valde att spendera kvällen ensam med pommes frites och fransk tv istället för att dricka utlovad champange med fransosen, och på söndagen hade jag ordentlig feber och hosta. Hårt liv.

Tankar


Dela dina tankar